Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Szanowny kliencie,
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 roku rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy 95/46/WE, (RODO), firma pod nazwą AGNES Agnieszka Kamińska z siedzibą w Wojcieszowie informuje, że od dnia 25 maja 2018 roku będą Pani/Panu przysługiwały prawa określone z Polityce Prywatności oraz Regulaminie, księgarni internetowej której właścicielem jest AGNES Agnieszka Kamińska.
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Dysleksja w opinii językoznawcy. Składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych.
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
170 + Aneks
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7299-479-0
  Cena:

Ilość

przechowalnia

15,00 zł

"Książka Renaty Makarewicz [...] jest długo oczekiwaną pozycją na rynku wydawniczym, która w sposób profesjonalny, spojrzeniem językoznawcy, analizuje funkcjonowanie językowe uczniów z dysleksją. Stanowi ona pozycję skierowaną głównie do nauczycieli języka polskiego, wprowadzając ich w problematykę dysleksji rozwojowej, przedstawiając wnikliwe analizy struktury językowej prac uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych i - co trudno przecenić - wprowadza propozycję rozwiązań metodycznych, odnoszących się do nauczania języka polskiego takich uczniów".
 
(Z recenzji dr hab. prof. UMCS Grażyny Krasowicz-Kupis) 
 
"Podstawową wartością pracy jest konsekwentne stosowanie metod językoznawczych (dokładnie - językoznawstwa strukturalnego) do analizy wypowiedzi dzieci dyslektycznych. Ponieważ zjawisko dysleksji analizowane jest głównie przez pedagogów i psychologów, spojrzenie na nie od innej strony przyczyni się do odświeżenia i wzbogacenia jej interpretacji, co może mieć istotne skutki praktyczne (wnioskom praktycznym autorka poświęca cały rozdział). Wypada podkreślić, że aparat językoznawczy stosowany jest poprawnie i umiejętnie. Autorka niejednokrotnie proponuje inne spojrzenie na zjawiska znane w pedagogice i dydaktyce ogólnej (np. posługuje się pojęciem świadomości fonologicznej zamiast percepcji słuchowej przy nauce czytania)". 
 
(Z recenzji prof. dr. hab. Zygmunta Saloniego) 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
ROZDZIAŁ I 
TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU
 
1. Uwagi wprowadzające 
2. Dysleksja 
2.1. Definicja 
2.2. Etiologia - przyczyny dysleksji 
2.3. Kierunki badań nad dysleksją 
2.4. Funkcjonowanie językowe dzieci z dysleksją w świetle literatury 
 
ROZDZIAŁ II 
METODOLOGIA BADAŃ
 
1. Założenia i cel badań 
1.1. Założenia teoretyczne 
1.2. Cele badań 
2. Czynniki towarzyszące gromadzeniu materiału badawczego 
2.1. Wybór poziomu wiekowego 
2.2. Gromadzenie materiału 
2.3. Uwarunkowania dydaktyczne 
 
ROZDZIAŁ III 
ANALIZA SKŁADNIOWA WYPRACOWAŃ UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH
 
1. Wprowadzenie do opisu 
2. Opis wybranych wypracowań 
Opis pracy [P1] 
Opis pracy [P3] 
Opis pracy [P4] 
Opis pracy [P5] 
Opis pracy [P6] 
Opis pracy [P9] 
Opis pracy [P18] 
Opis pracy [P20] 
Opis pracy [P39] 
Opis pracy [P57] 
 
ROZDZIAŁ IV 
PROBLEMY INTERPRETACJI KONSTRUKCJI SKŁADNIOWYCH
 
1. Składnia zdania a interpunkcja w pracach pisemnych dyslektyków 
1.1. Interpunkcja w zdaniu pojedynczym 
1.2. Interpunkcja w zdaniach złożonych 
1.3. Semantyka a interpunkcja 
2. Realizacja struktury zdania elementarnego 
2.1. Schematy czasownikowe właściwe 
2.2. Schematy czasownikowe niewłaściwe 
2.3. Typ i charakterystyka gramatyczna fraz wymaganych i niewymaganych 
2.4. Nietypowe struktury składniowe 
3. Realizacja struktury zdania złożonego 
 
ROZDZIAŁ V 
BŁĘDY MORFOLOGICZNE, LEKSYKALNE I FRAZEOLOGICZNE
 
1. Błędy morfologiczne 
1.1. Na pograniczu fleksji i składni - rząd czasowników 
1.2. Błędy fleksyjne 
2. Błędy leksykalne 
3. Błędy frazeologiczne 
 
ROZDZIAŁ VI 
INNE PROBLEMY UKSZTAŁTOWANIA TEKSTU
 
1. Odmiana polszczyzny 
1.1. Odmiana mówiona 
1.2. Odmiana pisana 
1.3. Typ polszczyzny w pracach dyslektyków 
2. Obszerność tekstów 
3. Grafika 
3.1. Nauka kaligrafii w szkole 
3.2. Opis poziomu graficzne prac pisemnych uczniów dyslektycznych 
4. Ortografia 
5. Spójność tekstu 
5.1. Pojęcie tekstowości 
5.2. Zaburzenia segmentacji zdaniowej 
5.3. Formalne wyznaczniki spójności tekstu 
5.4. Stylistyka 
 
ROZDZIAŁ VII 
POSTULATY METODYCZNE 
1. Uwagi ogólne 
1.1. Dydaktyka języka - przegląd wybranych koncepcji 
1.2. Style nauczania 
1.3. Czytanie 
1.4. Pisanie 
2. Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka 
3. Działania dydaktyczne 
4. Inne problemy metodyczne 
4.1. Nauczyciele 
4.2. Uczniowie 
4.3. Rodzice 
4.4. Ocenianie 
 
PODSUMOWANIE 
OZNACZENIA 
BIBLIOGRAFIA
ANEKS

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Czapka Elżbieta
Przełom wieków wydaje się czasem zmierzchu ustalonego porządku monoideologicznego. Nie istnieje już całościowy, skategoryzowany, jednoznaczny, budzący zaufanie, obraz świata1. Jesteśmy świadkami przejścia od świata ?poszatkowanego", uporządkowanego, do rzeczywistości wieloznacznej, niepewnej, różnorodnej, w której fundamentalną zasadą staje się przeżywanie ambiwalencji, albowiem współczesność to heterogeniczność, nieokreśloność, przypadkowość i chaos. Przeżywamy - jak ujmuje to J. Baudrillard -
Błachnio Krystyna
Podręcznik zarysowuje podstawowe problemy współczesnej logopedii, ma charakter nowatorski i systemowy. Wartość naukowa i praktyczna książki jest integralnie związana z interdyscyplinarnym ujęciem problemów patologii mowy - przyczyn, objawów, diagnostyki, terapii i profilaktyki. Proponowane przez autorkę rozwiązania praktyczne mogą być przydatne w codziennej pracy terapeutycznej. Publikacja kierowana jest do studentów, nauczycieli akademickich, logopedów, psychologów, pedagogów, lingwistów
Harwas-Napierała Barbara
Komunikacja interpersonalna od dawna stanowi przedmiot zainteresowania wielu badaczy. Rozpatrywana jest na ogół w dwóch podstawowych perspektywach (Silars, Weisberg, 1987). Pierwsza, częściej reprezentowana, ukazuje, jak komunikacja wpływa bądź mogłaby wpływać na relacje między ludźmi lub jak powinna być zmieniona, aby te relacje polepszać. W tym podejściu opisuje się ramy, w jakich może przebiegać proces komunikacji, przybierające najczęściej postaci modeli i wzorców komunikacji i ukazuje ich z
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-05-25 11:04
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.