Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej ksiegarni.
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Wydawnictwo
Wybierz kategorię
Towar dnia
28,00 zł
Podgląd zamówienia

Aby sprawdzić status zamówienia Wpisz jego unikalny numer
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Dysleksja w opinii językoznawcy. Składnia zdania w wypowiedziach pisemnych uczniów dyslektycznych.
Dostępność: jest na magazynie sklepu - wysyłka w 24h.
Dostępna ilość: 1
Autor
ISBN
978-83-7299-479-0
Liczba stron
170 + Aneks
Oprawa
miękka
Format
B5
Rok wydania
2006
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

25,00 zł

"Książka Renaty Makarewicz [...] jest długo oczekiwaną pozycją na rynku wydawniczym, która w sposób profesjonalny, spojrzeniem językoznawcy, analizuje funkcjonowanie językowe uczniów z dysleksją. Stanowi ona pozycję skierowaną głównie do nauczycieli języka polskiego, wprowadzając ich w problematykę dysleksji rozwojowej, przedstawiając wnikliwe analizy struktury językowej prac uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych i - co trudno przecenić - wprowadza propozycję rozwiązań metodycznych, odnoszących się do nauczania języka polskiego takich uczniów".
 
(Z recenzji dr hab. prof. UMCS Grażyny Krasowicz-Kupis) 
 
"Podstawową wartością pracy jest konsekwentne stosowanie metod językoznawczych (dokładnie - językoznawstwa strukturalnego) do analizy wypowiedzi dzieci dyslektycznych. Ponieważ zjawisko dysleksji analizowane jest głównie przez pedagogów i psychologów, spojrzenie na nie od innej strony przyczyni się do odświeżenia i wzbogacenia jej interpretacji, co może mieć istotne skutki praktyczne (wnioskom praktycznym autorka poświęca cały rozdział). Wypada podkreślić, że aparat językoznawczy stosowany jest poprawnie i umiejętnie. Autorka niejednokrotnie proponuje inne spojrzenie na zjawiska znane w pedagogice i dydaktyce ogólnej (np. posługuje się pojęciem świadomości fonologicznej zamiast percepcji słuchowej przy nauce czytania)". 
 
(Z recenzji prof. dr. hab. Zygmunta Saloniego) 
 
Spis treści:

WSTĘP 
 
ROZDZIAŁ I 
TRUDNOŚCI W CZYTANIU I PISANIU
 
1. Uwagi wprowadzające 
2. Dysleksja 
2.1. Definicja 
2.2. Etiologia - przyczyny dysleksji 
2.3. Kierunki badań nad dysleksją 
2.4. Funkcjonowanie językowe dzieci z dysleksją w świetle literatury 
 
ROZDZIAŁ II 
METODOLOGIA BADAŃ
 
1. Założenia i cel badań 
1.1. Założenia teoretyczne 
1.2. Cele badań 
2. Czynniki towarzyszące gromadzeniu materiału badawczego 
2.1. Wybór poziomu wiekowego 
2.2. Gromadzenie materiału 
2.3. Uwarunkowania dydaktyczne 
 
ROZDZIAŁ III 
ANALIZA SKŁADNIOWA WYPRACOWAŃ UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH
 
1. Wprowadzenie do opisu 
2. Opis wybranych wypracowań 
Opis pracy [P1] 
Opis pracy [P3] 
Opis pracy [P4] 
Opis pracy [P5] 
Opis pracy [P6] 
Opis pracy [P9] 
Opis pracy [P18] 
Opis pracy [P20] 
Opis pracy [P39] 
Opis pracy [P57] 
 
ROZDZIAŁ IV 
PROBLEMY INTERPRETACJI KONSTRUKCJI SKŁADNIOWYCH
 
1. Składnia zdania a interpunkcja w pracach pisemnych dyslektyków 
1.1. Interpunkcja w zdaniu pojedynczym 
1.2. Interpunkcja w zdaniach złożonych 
1.3. Semantyka a interpunkcja 
2. Realizacja struktury zdania elementarnego 
2.1. Schematy czasownikowe właściwe 
2.2. Schematy czasownikowe niewłaściwe 
2.3. Typ i charakterystyka gramatyczna fraz wymaganych i niewymaganych 
2.4. Nietypowe struktury składniowe 
3. Realizacja struktury zdania złożonego 
 
ROZDZIAŁ V 
BŁĘDY MORFOLOGICZNE, LEKSYKALNE I FRAZEOLOGICZNE
 
1. Błędy morfologiczne 
1.1. Na pograniczu fleksji i składni - rząd czasowników 
1.2. Błędy fleksyjne 
2. Błędy leksykalne 
3. Błędy frazeologiczne 
 
ROZDZIAŁ VI 
INNE PROBLEMY UKSZTAŁTOWANIA TEKSTU
 
1. Odmiana polszczyzny 
1.1. Odmiana mówiona 
1.2. Odmiana pisana 
1.3. Typ polszczyzny w pracach dyslektyków 
2. Obszerność tekstów 
3. Grafika 
3.1. Nauka kaligrafii w szkole 
3.2. Opis poziomu graficzne prac pisemnych uczniów dyslektycznych 
4. Ortografia 
5. Spójność tekstu 
5.1. Pojęcie tekstowości 
5.2. Zaburzenia segmentacji zdaniowej 
5.3. Formalne wyznaczniki spójności tekstu 
5.4. Stylistyka 
 
ROZDZIAŁ VII 
POSTULATY METODYCZNE 
1. Uwagi ogólne 
1.1. Dydaktyka języka - przegląd wybranych koncepcji 
1.2. Style nauczania 
1.3. Czytanie 
1.4. Pisanie 
2. Składnia strukturalna w szkolnej nauce języka 
3. Działania dydaktyczne 
4. Inne problemy metodyczne 
4.1. Nauczyciele 
4.2. Uczniowie 
4.3. Rodzice 
4.4. Ocenianie 
 
PODSUMOWANIE 
OZNACZENIA 
BIBLIOGRAFIA
ANEKS

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Grabińska Teresa
The investigation of the relation between philosophy and science focuses on the following issues: - Confronting scientific theories with the philosophical and methodological postulates of knowledge; - Confronting fragments of science history with the scenarios of science development worked out in the philosophy of science; - Idealization in modelling processes and determination of ontology of idealization results; - The structure and development of scientific theories aimed at reconstruction of
Schrade Ulrich
Filozofia jest elitarna. Dociera tylko do wąskiego kręgu odbiorców. Jej znajomość po studiach technicznych jest fragmentaryczna i przypadkowa. Skrypt niniejszy stara się przedstawić pełną panoramę filozofii współczesnej. Wiadomości w nim zawarte są przydatne dla każdego studiującego filozofię, a w szczególności niezbędne do efektywnego uczestnictwa w zajęciach przeznaczonych dla doktorantów Politechniki Warszawskiej przygotowujących się do egzaminu z filozofii.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Informacje
Przechowalnia - Pamiętaj

Podgląd ulubionych książek
PRZECHOWALNIA


Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Najczęściej oglądane
16,00 zł
38,00 zł
57,00 zł
23,00 zł
11,00 zł
14,00 zł
27,00 zł
37,00 zł
42,00 zł
26,00 zł
86,00 zł
30,00 zł
50,00 zł
42071607


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.