Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » FILOZOFIA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Philosophy in science
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
184
Okładka
miękka
Format
145 x 205 [mm]
Rok wydania
2003 - wyd. I
Język
angielski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

17,00 zł

The investigation of the relation between philosophy and science focuses on the following issues:
- Confronting scientific theories with the philosophical and methodological postulates of knowledge;
- Confronting fragments of science history with the scenarios of science development worked out in the philosophy of science;
- Idealization in modelling processes and determination of ontology of idealization results;
- The structure and development of scientific theories aimed at reconstruction of subject-object relation;
- Quantitative representation of phenomenal relations in models of measurement;
- The theoretical modelling process as reflecting the coordination of theoretical quantities with reality and, in consequence, explaining the sense of cognitive realism;
- Recognizing other than logical determinants of the development of science as generally valid for human creation (e.g., tacit knowing or social conditions);
- Comparing logic and physiology of science.

Contents:


Foreword

1. The operationism and absoluteness
1.1. The normative character of operationism
1.2. Is the special relativity an operationistic theory?
1.3. Is the Newtonian physics an operationistic theory?
1.4. The complementarity of operationism and absoluteness

2. The discovery as the subject of methodology
2.1. The context of discovery or justification
2.2. The problem of electrically charged moving bodies in 19th century physics
2.3. The novelty of special relativity and its consequences
2.4. The novelty of Poincare's kinematics
2.5. The criterion of novelty
2.6. The reconstruction of relativity and Ives' kinematics programme
2.7. The inconsistency of kinematics programmes

3. The fractal attributes of hierarchy of the Universe
3.1. Fractal conceptualization
3.2. Homogeneity and isotropicity versus hierarchy of the Universe
3.3. The scale independence of fractal description
3.4. Charlier's and Fournier d'Albe's hierarchical models of the Universe
3.5. Fractal cosmography

4. The frontiers of physicalism in the light of anthropism
4. 1. The participation and anthropic principle
4.2. Weak and strong formulations of anthropic principle
4.3. Observer as a participant

5. The physical sense of indistinguishability in quantum mechanics
5.1. The measurement resolution and Parker's indistinguishability
5.2. The meaning of indistinguishability
5.2.1. The meaning of indistinguishability in the light of measurement theory
5.2.2. Parker-Rhodes' indistinguishability
5.3. The fundamentality of physical action
5.4. The formulation of compensative directive
5.5. The indistinguishability and Heisenberg relation

6. Model, idealization, reality
6.1. Instrumentalism versus realism
6.2. The theoretical model as an explanans
6.3. The explanation with the help of theoretical laws
6.4. The physical theory, idealization conditions and special metaphysics

7. Five kinds of tacit knowing
7.1. The ontological basis of tacit knowing
7.2. The complementary character of overt and tacit knowing
7.3. Tacit knowing and procedures; the function of language
7.4. Tacit knowing and special metaphysics; knowledge about coliventions
7.5. Communication between scholars: knowledge about discovery
7.6. The perfecting of communication skill: knowledge about criticism

8. Conceptual apparatus and thought style
8.1. Language and thought style
8.2. Reasoning and thought style
8.3. The truth of thought style
8.4. Conventionalism and thought style
8.5. Cognition and thought style
8.6. Development of knowledge and thought style

Appendix A. The formal theory of measurement with finite standard

Appendix B. On the origin of the light postulate

Appendix C. Cosmology, natural philosophy and pop-culture (written by Mirosław Zabierowski)

Bibliography

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Dąbrowski Zdzisław
To już czwarte wydanie tego poszukiwanego i cenionego podręcznika przez studentów wydziałów pedagogicznych, specjalności ?pedagogika opiekuńcza?, skierowanego także do opiekunów-wychowawców placówek opiekuńczych. Podręcznik zawiera treści poznawcze dotyczące opieki międzyludzkiej w ogóle, jej osobotwórczych funkcji, takich jak wychowanie przez opiekę i wychowanie przez opiekuńczą funkcję szkoły.
Błachnio Krystyna
Podręcznik zarysowuje podstawowe problemy współczesnej logopedii, ma charakter nowatorski i systemowy. Wartość naukowa i praktyczna książki jest integralnie związana z interdyscyplinarnym ujęciem problemów patologii mowy - przyczyn, objawów, diagnostyki, terapii i profilaktyki. Proponowane przez autorkę rozwiązania praktyczne mogą być przydatne w codziennej pracy terapeutycznej. Publikacja kierowana jest do studentów, nauczycieli akademickich, logopedów, psychologów, pedagogów, lingwistów
Badora Sylwia, Brągiel Józefa
Na decyzję opracowania książki podejmującej kwestie różnych form opieki i wsparcia wpłynęło kilka okoliczności. Niewątpliwie jedną z ważniejszych jest sytuacja społeczno-ekonomiczna w naszym transformującym się kraju. Ostatnie lata bowiem oprócz sukcesów w reformowaniu różnych struktur życia obywateli przyniosły również wiele zagrożeń dla ich funkcjonowania.
Waloszek Danuta
Szanowni Czytelnicy. W obliczu rozlicznych wyzwań współczesności, edukacja jawi się jako szczególna szansa na ich identyfikację, uporządkowanie i rozwiązanie. Edukację należy bezwzględnie wykorzystać do uobecniania ideałów pokoju, tożsamości, wolności i sprawiedliwości (J. Delorse). Aby tak się mogło stać - sama edukacja musi być wolna, pokojowa i sprawiedliwa. Szczególnie wobec tych, którzy wchodzą w życie z umysłem pełnym pytań o siebie, o własne miejsce w świecie, o sens życia, musi pokazać,
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-06-24 09:20
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.