Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni

AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » INŻYNIERIA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Sczepność warstw asfaltowych w wielowarstwowych układach nawierzchni drogowych. Seria monografie nr 172
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
172
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2018
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-744-4
  Cena:

Ilość

przechowalnia

33,60 zł

Ze względu na sposób pracy nawierzchnie asfaltowe należy zaliczyć do konstrukcji budowlanych będących układami wielowarstwowymi, składającymi się z pakietu (zwykle 2–4) warstw asfaltowych oraz podbudowy z mieszanki niezwiązanej (kruszywa) bądź mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym lub niekiedy z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym. Powiązanie pomiędzy wspomnianymi poszczególnymi warstwami konstrukcji nawierzchni, nazywane sczepnością międzywarstwową, ma kluczowy wpływ na zachowanie się nawierzchni pod obciążeniem pochodzącym od pojazdów samochodowych.

Niniejsza monografia jest wynikiem wieloletnich badań prowadzonych przez autora oraz efektem jego udziału we wdrażaniu działań dotyczących poprawy połączenia warstw asfaltowych w konstrukcji nawierzchni. W opracowaniu przedstawiono jedne z pierwszych w Polsce badania sczepności międzywarstwowej warstw asfaltowych według metody Leutnera w bardzo szerokim zakresie oceny wpływu różnych czynników na sczepność. Opracowano również praktyczne zalecenia dotyczące zapewnienia wymaganej sczepności pomiędzy warstwami asfaltowymi w nawierzchni drogowej.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń i skrótów

1. Wstęp

2. Przegląd stanu wiedzy
2.1. Wprowadzenie
2.2. Mechanizm sczepności międzywarstwowej
2.3. Wpływ sczepności na zachowanie się nawierzchni asfaltowej
2.3.1. Obserwowane skutki braku sczepności  międzywarstwowej
2.3.2. Przyczyny braku sczepności międzywarstwowej
2.3.3. Wpływ ograniczonej sczepności na zmniejszenie trwałości zmęczeniowej nawierzchni na podstawie analiz obliczeniowych
2.3.4. Warstwy pośrednie a czepność międzywarstwowa
2.3.5. Zmiany sczepności międzywarstowej w okresie eksploatacji
2.4. Metody badania połączenia i jakości skropienia międzywarstwowego
2.4.1. Metody niszczące
2.4.2. Metody nieniszczące
2.4.3. Czynniki wpływające na wyniki badań szczepności międzywarstwowej
2.4.4. Kryteria oceny sczepności międzywarstwowej
2.5. Modelowanie sczepności międzywarstwowej
2.5.1. Wielowarstwowa półprzestrzeń sprężysta
2.5.2. Metoda elementów skończonych
2.6. Polskie doświadczenia w badaniach i analizach sczepności międzywarstwowej
2.7. Podsumowanie przeglądu i wiedzy

3. Motywacja, cel i zakres pracy

4. Sczepność międzywarstwowa w badaniu ścinania bezpośredniego
4.1. Wprowadzenie
4.2. Materiał do badań
4.2.1. Mieszanki mineralno – asfaltowe
4.2.2. Emulsje asfaltowe
4.3. Przygotowanie próbek
4.3.1. Zagęszczanie próbek
4.3.2. Skropienie międzywarstwowe
4.4. Aparat do ścinania międzywarstowego
4.5. Parametry oceny sczepności międzywarstwowej
4.6. Wpływ różnorodnych czynników na czepność międzywarstwową
4.6.1. Rodzaj i ilość skropienia
4.6.2. Metoda zagęszczenia
4.6.3. Czynniki wpływające na wyniki badań sczepności międzywarstowej
4.6.4. Uziarnienie stykających się warstw mieszanek mineralno – asfaltowych
4.7. Trwałość zmęczeniowa połączenia międzywarstowego w badaniu ścinania bezpośredniego
4.7.1. Materiał i przygotowanie próbek
4.7.2. Aparatura badawcza i przebieg badania
4.7.3. Parametry oceny połączenia międzywarstowego
4.7.4. Wyniki badań i analiza
4.7.5. Podsumowanie badań zmęczeniowych
4.8. Podsumowanie badań sczepności międzywarstwowej w laboratorium

5. Identyfikacja sczepności międzywarstwowej w terenie
5.1. Wprowadzenie
5.2. Kontrolowana sczepność  międzywarstwowa na odcinku doświadczalnym
5.2.1. Odcinek doświadczalny
5.2.2. Warstwy sczepne
5.2.3. Badania sczepności międzywarstwowej z odcinka doświadczalnego
5.2.4. Ugięcie nawierzchni z różną sczepnością międzywarstwową
5.2.5. Obliczone moduły sztywności warstw asfaltowychna odcinku doświadczalnym
5.3. Wpływ sczepności międzywarstwowej na eksploatację nawierzchni
5.3.1. Przypadki niskiej i zadowalającej sczepności międzywarstwowej
5.3.2. Przypadek drogi krajowej w województwie pomorskim
5.3.3. Przypadek drogi wojewódzkiej w województwie wielkopolskim
5.3.4. Przypadek drogi krajowej w województwie warmińsko – mazurskim
5.4. Sczepność międzywarstwowa nowo budowanych nawierzchni dróg ekspresowych i autostrad w Polsce
5.4.1. Wprowadzenie
5.4.2. Wyniki i analiza sczepności międzywarstwowej – zestawienie ogólne
5.4.3. Analiza sczepności międzywarstwowej z uwzględnieniem klasy drogi
5.4.4. Analiza wpływu wybranych parametrów mieszanek mineralno – asfaltowych i temperatury otoczenia na sczepność międzywarstwową
5.4.5. Rozkłady wyników sczepności międzywarstowej
5.5. Podsumowanie badań sczepności międzywarstwowej w terenie
5.6. Analiza obowiązujących kryteriów sczepności międzywarstwowej warstw asfaltowych w świetle obliczeń teoretycznych oraz wymagań innych krajów
5.6.1. Rozkłady naprężeń ścinających w nawierzchni
5.6.2. Kryteria sczepności międzywarstwowej na świecie
5.6.3. Porównanie rozkładów wyników badań sczepności międzywarstwowej z obliczonymi naprężeniami ścinającymi
5.6.4. Ostatecznie zalecane kryteria sczepności międzywarstwowej warstw asfaltowych

6. Modelowanie sczepności międzywarstwowej i obliczanie trwałości zmęczeniowej nawierzchni
6.1. Wprowadzenie
6.2. Modelowanie z wykorzystaniem teorii wielowarstwowej półprzestrzeni sprężystej
6.2.1. Analizy obliczeniowe konstrukcji nawierzchni z uwzględnieniem wpływu sczepności międzywarstwowej przy wykorzystaniu oprogramowania BISAR
6.2.2. Kalibracja metody obliczeń
6.2.3. Wpływ miejsca braku powiązania międzywarstwowego na trwałość nawierzchni
6.2.4. Wpływ związania międzywarstwowego na ugięcie nawierzchni
6.2.5. Warstwa sczepna jako warstwa w układzie wielowarstwowym
6.3. Modelowanie z wykorzystaniem metody elementów skończonych
6.3.1. Wprowadzenie
6.3.2. Symulacja sczepności międzywarstwowej w analizach obliczeniowych MES
6.3.3. Modelowanie kontaktu międzywarstwowego poprzez powiązanie płaszczyzn (pełna sczepność)
6.3.4. Modelowanie kontaktu międzywarstwowego z zastosowaniem pełnego poślizgu
6.3.5. Modelowanie kontaktu międzywarstwowego z zastosowaniem tarcia
6.3.6. Model zespolony połączenia międzywarstowego (tarcie i kontakt kohezyjny)
6.3.7. Model obliczeniowy konstrukcji nawierzchni odcinka doświadczalnego do programu ABAQUS
6.3.8. Porównanie uzyskanych ugięć nawierzchni obliczonych w MES oraz pomierzonych w terenie na odcinku doświadczalnym

7. Zalecenia praktyczne dotyczące warstw sczepnych i zwiększenia siły sczepności międzywarstowej
7.1. Warstwa sczepna
7.2. Warstwy mineralno – asfaltowe
7.3. Warunki środowiskowe i eksploatacyjne

8. Podsumowanie

Bibliografia

 

Streszczenie w języku polskim
Streszczenie w języku angielskim

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2019-01-23 02:57
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.