Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » ELEKTRO
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Metoda diagnostyki łożysk na podstawie analizy przebiegów prądu i napięcia zasilającego silnik indukcyjny
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
105
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2018
Język
polski
ISBN/ISSN
978-83-7348-726-0
  Cena:

Ilość

przechowalnia

24,70 zł

W monografii przedstawiono wyniki studiów literaturowych dotyczących diagnostyki łożysk w silnikach indukcyjnych oraz omówiono podstawowe zagadnienia związane z budową łożysk i kryteriami ich jakości (rozdział 3). Dokonano również krytycznej analizy metod najczęściej wykorzystywanych do monitorowania stanu technicznego łożysk, a mianowicie metod wibracyjnych i prądowych. Ze względu na wady opisanych na podstawie literatury metod zaproponowano nową, bezczujnikową i nieinwazyjną metodę diagnostyki łożysk opartą na pomiarze i analizie widma iloczynu wartości chwilowych prądu i napięcia.

Niewątpliwą zaletą nowej metody w porównaniu z obecnie stosowanymi metodami prądowej diagnostyki łożysk silników indukcyjnych jest jawne występowanie w widmie mocy chwilowej składowej o częstotliwości charakterystycznej dla uszkodzenia. Dzięki temu obliczenie częstotliwości uszkodzenia jest łatwiejsze niż identyfikacja składowych zmodulowanych sygnałem o częstotliwości charakterystycznej, jak ma to miejsce w metodach opartych na analizie widma prądu zasilającego silnik.

Spis treści:

Wykaz ważniejszych oznaczeń

1. Wstęp

2. Wprowadzenie

3. Przegląd metod diagnostyki łożysk w silnikach indukcyjnych 
3.1. Podstawowe informacje dotyczące diagnostyki łożysk  
3.2. Budowa łożysk
3.3. Uszkodzenia łożysk
3.4. Wybrane metody diagnostyki łożysk
3.4.1. Metody wibroakustyczne diagnostyki łożysk
3.4.1.1. Pomiar emitowanych drgań 
3.4.1.2. Pomiar impulsów udarowych
3.4.1.3. Pomiar emitowanego hałasu
3.4.1.4. Metoda obwiedni wysokoczęstotliwościowych
3.4.2. Metody prądowe diagnostyki łożysk
3.4.2.1. Metoda analizy widma prądu stojana w stanie pracy ustalonej
3.4.2.2. Statystyczna metoda adaptacyjna czasowo-częstotliwościowa 
3.4.2.3. Metoda detekcji uszkodzeń łożysk z wykorzystaniem wektora Parka
3.5. Podsumowanie
   
4. Nowa metoda diagnostyki łożysk silników indukcyjnych
4.1. Proponowana metod
4.2. Podstawy matematyczne proponowanej metody
4.3. Podsumowanie
     
5. Badania symulacyjne
5.1. Wprowadzenie      
5.2. Obwodowy model matematyczny silnika indukcyjnego
5.3. Wyniki badań obwodowego modelu matematycznego silnika indukcyjnego
5.3.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego
5.3.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika uszkodzonego       
5.3.2.1. Silnik z uszkodzeniem bieżni zewnętrznej łożyska  
5.3.2.2. Silnik z uszkodzeniem bieżni wewnętrznej łożyska 
5.3.2.3. Silnik z uszkodzeniem elementu tocznego łożyska  
5.4. Podsumowanie
    
6.  Badania  eksperymentalne  uszkodzeń łożysk  z  wykorzystaniem  nowej metody diagnostycznej
6.1. Sposób przeprowadzania badań nową metodą
6.2. Stanowisko badawcze
6.2.1. Część sprzętowa stanowiska badawczego
6.2.2. Część programowa stanowiska badawczego
6.3. Pomiary testowe   
6.3.1. Pomiary wykonane wibrometrem laserowym
6.3.2. Pomiary wykonane systemem DREAM   
6.3.3. Pomiary wykonane kamerą termowizyjną
6.3.4. Podsumowanie
6.4. Badania silników indukcyjnych z symulowanymi uszkodzeniami łożysk na podstawie analizy sygnałów elektrycznych
6.4.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego  
6.4.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 40 Hz
6.4.3. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 27,3 Hz
6.4.4. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem łożyska symulowanym przez drgania wzbudnika o częstotliwości fH = 32 Hz
6.4.5. Podsumowanie
6.5. Badania silników indukcyjnych z rzeczywistymi uszkodzeniami łożysk na podstawie analizy mocy chwilowej
6.5.1. Widmo mocy chwilowej dla silnika nieuszkodzonego
6.5.2. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem pierścienia zewnętrznego łożyska
6.5.3. Widmo mocy chwilowej dla silnika z uszkodzeniem pierścienia wewnętrznego łożyska
6.6. Podsumowanie
     
7.  Analiza metrologiczna układu pomiarowego     
7.1. Wstęp  
7.2. Niepewność pomiaru mocy chwilowej w układzie z przetwornikiem napięcia i przetwornikiem prąd–napięcie
7.2.1. Niepewność pomiaru napięcia
7.2.1.1. Wariancja estymacji przekładni przetwornika napięciowego – u2(ku)
7.2.1.2. Wariancja pomiaru napięcia kartą akwizycji danych – u2(uwy)
7.2.1.3. Wariancja złożona estymaty napięcia – u2(u) 
7.2.2. Niepewność pomiaru prądu
7.2.2.1. Wariancja estymacji przekładni przetwornika prąd–napięcie – u2(ki) 
7.2.2.2. Wariancja złożona estymaty prądu – u2(i) 
7.2.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej 
7.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej w układzie z bocznikiem i dzielnikiem napięcia
7.3.1. Niepewność pomiaru napięcia
7.3.1.1. Wariancja estymacji przekładni dzielnika napięciowego – u2(kD) 
7.3.1.2. Wariancja złożona estymaty napięcia – u2(u) 
7.3.2. Niepewność pomiaru prądu
7.3.2.1. Wariancja estymacji przełożenia prądu na napięcie dla bocznika – u2(Rb) 
7.3.2.2. Wariancja złożona estymaty prądu – u2(i) 
7.3.3. Niepewność pomiaru mocy chwilowej
7.4. Podsumowanie
    
8. Podsumowanie  

Bibliografia
Streszczenie w języku polskim
Streszczenie w języku angielskim 

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Dubowski Roch Marian
Za podstawową wadę układów napędowych, sterowanych według metody pośredniej orientacji polowej (POP), uważa się powszechnie wrażliwość na zmiany rezystancji uzwojeń wirnika maszyny. Zjawisko to przynosi negatywne skutki w pracy napędu w stanach ustalonych i przejściowych. W pracy zaprezentowano wszechstronną analizę stabilności układów napędowych o sterowaniu zgodnym z zasadą pośredniej orientacji polowej. W ramach tej klasy rozpatrywano właściwości dynarniczne układów pracujących ze stałą normą
Lisowski Michał
Niniejsza monografia obejmuje szeroki zakres problemów związanych z pomiarami rezystywności skrośnej i powierzchniowej oraz przenikalności elektrycznej i współczynnika strat dielektrycznych dielektryków stałych. Zawiera ona gruntowną analizę wpływu różnych czynników na dokładność pomiarów oraz opis sposobu ich minimalizacji i szacowania niepewności wyników pomiarów.
Citko Tadeusz, Tunia Henryk
Przemiennikami częstotliwości nazywa się układy z dwukierunkowymi łącznikami półprzewodnikowymi, przekształcające bezpośrednio napięcie przemienne o określonej częstotliwości w napięcie przemienne o zadanej częstotliwości i amplitudzie. W większości przypadków przemienniki częstotliwości zasila się z trójfazowej sieci przemysłowej napięcia przemiennego o częstotliwości 50 Hz lub 60 Hz i małych odchyłkach od wartości znamionowej. Przemienniki częstotliwości stosuje się głównie do zasilania masz
Kotas Marian
W monografii przedstawiono metodę nieliniowego rzutowania w przestrzeni stanów (oryginalną wersję nieliniowej filtracji projekcyjnej) oraz jej udoskonalenia i badania. Metoda ta, opracowana w celu przetwarzania deterministycznych sygnałów chaotycznych, pozwala na tłumienie zakłóceń o widmie częstotliwościowym nakładającym się na widmo składowej użytecznej
Suchocki Krzysztof
W skrypcie przedstawiono podstawowe pojęcia z zakresu pomiarów oraz statycznych i dynamicznych właściwości metrologicznych przetworników pomiarowych. W monografii opisano szczegółowo metody klasyfikacji przetworników na przetworniki zerowego, pierwszego i drugiego rzędu oraz wynikające stąd ich właściwości metrologiczne
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-11-16 22:55
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.