Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » INNE
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Oscylacje indukowane przez pilota w układzie pośredniego sterowania samolotem
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 4
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
196
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007 - wyd. I
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

14,00 zł

System pośredniego sterowania samolotem umożliwia nadrzędną kontrolę wybranych parametrów lotu. Pilot poprzez zmianę położenia sterownic wpływa w tym układzie na przebieg procesu stabilizacji wybranych wielkości. System pośredniego sterowania znacznie redukuje obciążenie pilota i pozwala mu skupić uwagę na zasadniczym celu misji. Niestety, zastosowanie złożonych układów pośredniczących pomiędzy człowiekiem i maszyną może skutkować błędnymi odczuciami pilota, a w konsekwencji prowadzić do jego nieprawidłowych reakcji. Szczególnie istotnym elementem układu sterowania jest struktura zastosowanych praw sterowania samolotem oraz dynamika układów wykonawczych płaszczyzn sterowych. Właściwości tych elementów znacząco wpływają na przebieg interakcji pilota i samolotu, prowadząc w pewnych sytuacjach do wystąpienia zjawiska oscylacji indukowanych przez pilota.

Spis treści:

Wykaz skrótów i akronimów

1. Wstęp

2. Oscylacje indukowane przez pilota
2.1. Wprowadzenie
2.2. Klasyfikacja, skala PIOR
2.3. Przyczyny nieprawidłowych interakcji w układzie pilot-samolot
2.4. Optymalizacja właściwości pilotażowych i kompensacja PIO

3. Kryteria PIO
3.1. Wprowadzenie
3.2. Kategoria I
3.2.1. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
3.2.2. Kryteria Gibsona
3.2.3. Kryterium Neala-Smitha
3.2.4. Inne kryteria
3.3. Kategoria II
3.3.1. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
3.3.2. Kryterium Neala-Smitha w dziedzinie czasu
3.3.3. Metoda Hessa z nieliniową dynamiką
3.3.4. Kryterium Dudy
3.4. Kategoria III
3.5. Analiza stosowalności kryteriów

4. Układ pośredniego sterowania samolotem SPS-1
4.1. Wprowadzenie
4.2. Ogólna charakterystyka SPS-1
4.3. Sterownica ręczna i funkcje kształtujące
4.4. Dynamika serwomechanizmów
4.5. Magistrale danych i układy pomiarowe
4.6. Prawa sterowania

5. Implementacja analitycznych kryteriów P10 kategorii I
5.1. Modelowanie właściwości systemu pośredniego sterowania
5.2. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
5.3. Kryteria Gibsona
5.4. Kryterium Neala-Smitha

6. Implementacja analitycznych kryteriów PIO kategorii II
6.1. Wprowadzenie
6.2. Kryterium szerokości pasma przenoszenia i opóźnienia fazowego
6.3. Kryterium Dudy

7. Badania symulatorowe z udziałem pilotów-operatorów
7.1. Stanowisko badawcze
7.2. Detektor PIO
7.3. Plan badań eksperymentalnych
7.4. Analiza wyników badań symulatorowych

8. Próby w locie
8.1. Wprowadzenie
8.2. System monitorujący i rejestracja danych
8.3. Loty doświadczalne
8.4. Analiza wyników z prób w locie

9. Kształtowanie właściwości układu pośredniego sterowania
9.1. Kompensacj a PIO
9.2. Zalecenia dotyczące doboru parametrów konstrukcyjnych

10. Podsumowanie

Literatura
Dodatek A
Dodatek B
Dodatek C
Dodatek D

Streszczenie

Summary

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Bociek Stanisław, Gruszecki Jan
Rozwój systemów sterowania obiektami latającymi datuje się od początku XX w. W latach 1910-1912 panowie Sperry zaproponowali pierwszy dwuosiowy system stabilizacji kata pochylenia i przechylenia samolotu zasilany sprężonym powietrzem oraz układ żyroskopu z takim samym napędem [80]. Uruchomienie po I wojnie światowej regularnej komunikacji lotniczej wywołało zapotrzebowanie na systemy stabilizacji kursu i wysokości lotu obiektu latającego.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-12-12 04:09
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.