Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » MARKETING
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Zintegrowane systemy zarządzania. Wspomaganie zarządzania systemami standardowymi
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
243
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2011
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

21,00 zł

Problemy zarządzania organizacjami związane są z nieustanną analizą sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz z podejmowaniem decyzji bardziej lub mniej ryzykownych dotyczących wyboru kierunków działania i odpowiedniej alokacji dysponowanych zasobów. Decyzje te przeważnie podejmowane są w sytuacjach braku wystarczającej informacji, dużego tempa zmian zachodzących w otoczeniu i ograniczoności dysponowanych zasobów (personelu, kompetencji, zdolności produkcyjnych, finansów itp.). W przypadku nowo tworzonych organizacji lub organizacji małych i średnich (stosunkowo krótko funkcjonujących na rynku) występuje jeszcze brak doświadczenia i umiejętności wyboru najlepszych decyzji i rozwiązań.
Aby wspomóc wysiłki prorozwojowe poszczególnych organizacji, zaoferowano następujące formy pomocy:
•    zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego,
•    wsparcie konsultingowych organizacji doradczych,
•    wykorzystanie wytycznych dotyczących zarządzania różnymi działaniami organizacji.
Zakup i wdrożenie odpowiedniego systemu informatycznego wspomaga procesy zarządzania w organizacji. Istnieje wiele ofert takich systemów, opracowanych z uwzględnieniem potrzeb różnych organizacji oraz zasad racjonalnego działania. Organizacje oferujące i wdrażające takie systemy przeważnie modyfikują system informatyczny i dostosowują go do specyfiki i potrzeb konkretnej organizacji. Systemy zarządzania wspomagane takimi kompleksowymi systemami informatycznymi przeważnie nazywane są zintegrowanym systemem zarządzania, ewentualnie ze wskazaniem typu tej integracji (np. ERP, MRP II, JIT).
Pomoc konsultingowa organizacji doradczych pozwala na wykorzystanie często różnych informatycznych systemów wspomagania działalności (marketingowej, logistycznej, projektowej, produkcyjnej, rozwojowej itp.), które powinny zapewnić racjonalne funkcjonowanie organizacji. W praktyce system zarządzania każdej organizacji powinien być wewnętrznie spójny i w sposób racjonalny zarządzać wszystkimi funkcjami organizacji. Z tego powodu można go nazywać zintegrowanym systemem zarządzania.


Spis treści

Wprowadzenie    
Indeks oznaczeń    
Ważniejsze definicje
    
1.    Normy i działalność normalizacyjna    
1.1.    Znaczenie norm w działalności gospodarczej    
1.2.    Przepisy i zalecenia dotyczące normalizacji     
1.3.    Normalizacja krajowa     
1.4.    Normy w zarządzaniu organizacjami    
Literatura    

2.    Normy ISO serii 9000    
2.1.    Norma ISO 9000:2005 - Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia     
2.2.    Norma ISO 9001:2008 - System zarządzania jakością. Wymagania     
2.3.    Znowelizowana norma ISO 9004:2009 - Zarządzanie mające na celu osiągnięcie trwałego sukcesu organizacji. Podejście poprzez zarządzanie jakością     
2.4.    Projektowanie i wdrażanie systemu ISO 9001    
Literatura    

3.    Standardy zarządzania różnymi aspektami działalności organizacji
3.1.    Standardy zarządzania środowiskowego - seria norm ISO 14000     
3.2.    Standardy zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy - seria norm OHSAS 18000    
3.3.    Standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji - normy ISO/IEC serii 27000     
3.4.    Standardy zarządzania społeczną odpowiedzialnością organizacji - normy ISO 26000 (w opracowaniu)     
Literatura
    
4.    Sektorowe rozszerzenia standardu ISO 9001     
4.1.    Przemysł motoryzacyjny    
4.2.    Przemysł lotniczy    
4.3.    Przemysł zbrojeniowo-obronny     
4.4.    Przemysł środków spożywczych     
4.5.    Inne wybrane systemy sektorowego zarządzania jakością    
Literatura     

5. Standardy pomocnicze w zarządzaniu organizacjami    
5.1.    ISO 19011 - Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania (jakością środowiskowego)    
5.2.    Normy ISO serii 10000    
5.3.    Normy ISO/IEC serii 17000     
5.4.    Wytyczne EFQM w ocenie i doskonaleniu systemów zintegrowanych
Literatura    

6. Główne podobieństwa w wymaganiach standardów    
6.1.    Procesy i dokumentacja systemów     
6.2.    Procesy przywództwa w standardach zarządzania    
6.3.    Procesy zarządzania zasobami    
6.4.    Procesy realizacji wyrobu     
6.5.    Procesy ciągłego doskonalenia     
Literatura    

7. Przygotowania do wdrożeń systemów standardowych    
7.1    Przygotowanie personelu    
7.2    Przygotowanie infrastruktury    
7.3    Przeprowadzanie diagnozowania i samooceny stanu organizacji    
7.4    Standaryzacja dokumentowania i działań     
7.5    Praktyki 5S    
Literatura    

8. Techniki wspomagania w zintegrowanych systemach    
8.1.    Zadania i ich spełnianie w systemach zintegrowanych    
8.2.    Sposoby wczesnego wykrywania błędów    
8.3.    Sposoby identyfikowania problemów    
8.4.    Sposoby rozwiązywania problemów     
8.5.    Sposoby doskonalenia działań w organizacji    
Literatura    

9. Projektowanie systemów zintegrowanych    
9.1.    Problemy integracji systemów standardowych    
9.2.    Działania przedprojektowe     
9.3.    Procesy projektowania IMS     
Literatura    

10. Wdrażanie i certyfikacja systemów zintegrowanych     
10.1.Tworzenie infrastruktury systemu     
10.2. Wdrażanie zaprojektowanego systemu zintegrowanego    
10.3.Certyfikacja systemu zintegrowanego     
10.4.Utrzymywanie i doskonalenie ZSZ    
Literatura
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Łunarski Jerzy
Niniejszy podręcznik akademicki jest przeznaczony dla studentów pierwszych lat studiów stacjonarnych i niestacjonarnych różnych kierunków nauczania (technicznych, zarządzania, ekonomii), na których wprowadzono przedmiot inżynieria systemów i analiza systemowa.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-12-12 04:12
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.