Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » PEDAGOGIKA
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Dydaktyka szkoły wyższej. Wybrane problemy
Dostępność: brak - zapytaj
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
112
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
2010
Język
polski
  Cena:

przechowalnia

15,00 zł

Niniejsze opracowanie z pedagogiki szkoły wyższej jest pracą zbiorową, przygotowaną przez trzech niezależnych autorów. Przedstawia oryginalne koncepcje autorskie oparte na wieloletnim własnym doświadczeniu dydaktycznym w szkołach wyższych. Praca jest więc dziełem nie teoretyków pedagogiki, lecz czynnych zawodowo nauczycieli akademickich.
 
Książka składa się z trzech części. Część I to rozważania o stanie i kondycji myśli i praktyki edukacyjnej w świecie współczesnym; część II dotyczy nieporuszonych w części I kwestii z zakresu pedagogiki ogólnej oraz szczegółowo analizuje dydaktykę szkoły wyższej; część III przedstawia ważne z punktu widzenia dydaktyki psychologiczne aspekty kształcenia akademickiego.

Spis treści

Przedmowa    
1. profesor Ulrich Schrade (Jan Zubelewicz)     

Część I. Z PEDAGOGIKI OGÓLNEJ (Bogusław Wolniewicz)    
I.    Idea szkoły wyższej
1.    Dwa typy szkoły    
2.    Rola społeczna inteligencji technicznej    
II.    Szkolnictwo w epoce duchowego zamętu
1.    Wielkie pęknięcie    
2.    Szkoła i wychowanie    
Literatura     

Część II. DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ (Ulrich Schrade)    
I.    Pedagogika jako wiedza o wychowaniu       
1.    Pedagogika - przedmiot i zadania badawcze       
2.    Dwie pedagogiczne koncepcje wychowania    
3.    Rodzaje szkół i kryteria ich odróżniania       
II.    Cele i zasady nauczania w szkole wyższej       
1.    Składowe procesu dydaktycznego w szkole wyższej        
2.    Regulacje prawne szkolnictwa wyższego. Cele ogólne i kierunkowe
3.    Operacyjne cele kształcenia     
4.    Zasady kształcenia    
5.    Wskazówki metodyczno-techniczne prowadzenia zajęć    
III.   Formy kształcenia akademickiego    
1.    Niższe formy kształcenia akademickiego    
2.    Wyższe formy kształcenia akademickiego    
IV.   Blaski i cienie kariery akademickiej        
Literatura      

Część III. Z PSYCHOLOGII NAUCZANIA (Ewa Stanisławiak)    
I.    Studenci w świetle psychologii rozwoju człowieka    
1.    Wprowadzenie       
2.    Uczenie się osób dorosłych — możliwości i ich wykorzystanie   ....
II.    Motywowanie do uczenia się       
1.    Czy warto się uczyć? O roli motywacji wewnętrznej    
2.    Czy to się powiedzie? O roli wiary w sukces       
3.    Czy uczenie się będzie przyjemne? O roli zadowolenia        
III.   Znaczenie kar i nagród. O wyższości nagradzania       
1.    Jak stosować kary?       
2.    Jak stosować nagrody?    
IV.   Radzenie sobie ze stresem nauczania    
Ważniejsze terminy    
Literatura
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Kucner Andrzej, Opara Stefan, Zielewska-Rudnicka Beata
W książce w 18 rozdziałach omówione zostały zagadnienia dotyczące zarówno podstawowych pojęć filozofii (jej przedmiotu, antropologii filozoficznej, poznania, właściwości wiedzy, prawdy, ontologii, natury bytu, ontologii, aksjologii, etyki, estetyki, nauki, historiozofii), jak i niezwykle istotne ze współczesnego punktu widzenia problemy i koncepcje filozofii ekologii.
Schrade Ulrich
Filozofia jest elitarna. Dociera tylko do wąskiego kręgu odbiorców. Jej znajomość po studiach technicznych jest fragmentaryczna i przypadkowa. Skrypt niniejszy stara się przedstawić pełną panoramę filozofii współczesnej. Wiadomości w nim zawarte są przydatne dla każdego studiującego filozofię, a w szczególności niezbędne do efektywnego uczestnictwa w zajęciach przeznaczonych dla doktorantów Politechniki Warszawskiej przygotowujących się do egzaminu z filozofii.
Sałaciński Lech
Przez wieki głównym zadaniem wychowania było wyłączne reprodukowanie społeczeństwa w istniejących strukturach lub, w najprostszym jego wymiarze, bezkrytyczna adaptacja człowieka do panującego porządku społecznego. Określając dziś, na nowo, zadania edukacji, stwierdza się, że ma ona przygotować człowieka do funkcjonowania zarówno w świecie obecnym, jak i w świecie przyszłym.
Praca grupowa
Autorzy w sposób syntetyczny ukazali bogactwo polskiej myśli filozoficznej okresu międzywojennego. Ich uwaga koncentruje się na takich zagadnieniach, jak: poszukiwania epistemologiczne, filozofia społeczna, filozofia prawa i filozofia kultury, a także wartości, fenomenologia Romana Ingardena oraz historia filozofii. .
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-06-19 14:48
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.