Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » BUDOWNICTWO
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Podwieszony most przez Wisłę w Płocku
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 2
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
175
Okładka
twarda
Format
A4
Rok wydania
2007
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

47,00 zł


Bogato ilustrowana kolorowymi zdjęciami pozycja dotycząca budowy Mostu przez Wisłę w Płocku. Zawiera wiele szczegółów technicznych, organizacyjnych i finansowych dotyczących procesu projektowania i budowy jednej z największych konstrukcji mostowych zrealizowanych w ostatnich latach w Polsce. Most ten posiada największe przęsło na świecie wśród obiektów o pylonach zamocowanych w konstrukcji przęseł i jednej płaszczyźnie podwieszenia. Realizacja tego przedsięwzięcia była zatem procesem ambitnym i wyjątkowo trudnym.

Autorzy: Wojciech Barcik, Jan Biliszczuk, Jacek, Chróścielewski, Piotr Dawidowcz, Niola Hajdin, Andrzej Hancyk, Paweł Hawryszków, Maciej Hildebrand, Wiesław Koński, Józef Krawczyk, Jarosław Lewiński, Marek Łagoda, Maciej Malinowski, Stanisław Pawelski, Wojciech Radomski, Jerzy Rudze, Roman Rutkowski, Krzysztof Sadowski, Bratislav Stipanic, Marek Sudak, Janusz Tadla, Krzysztof Wąchalski, Krzysztof Żółtowski

Spis treści

Słowo wstępne
Od prezydenta
  1. Układ komunikacyjny Płocka
    1. Historia
    2. Działania zmierzające do budowy nowego mostu
  2. Konkurs na projekt nowego mostu w Płocku
    1. Założenia konkursu
    2. Etap I
    3. Etap II
  3. Projekt przeprawy
    1. Założenia projektu
    2. Ogólna charakterystyka mostu
    3. Podpory mostu
      1. Fundamenty
      2. Trzony podpór
    4. Skrzynkowy dźwigar mostu podwieszonego
    5. Przęsła mostu inundacyjnego
    6. Pylony
    7. Wanty
      1. Informacje ogólne
      2. Sploty
      3. Osłony
      4. Zakotwienia
      5. Badania wodoszczelności zakotwienia
      6. Badania wytrzymałości zmęczeniowej
    8. Ułożyskowanie mostu
    9. Analiza statyczna i dynamiczna mostu
    10. Architektura mostu
    11. Aneks
  4. Budowa
    1. Ogólna organizacja budowy
    2. Fundamenty i podpory
    3. Budowa mostu nad terenem zalewowym
    4. budowa mostu głównego
      1. Projekt montażu
      2. Montaż przęseł bocznych mostu głównego
      3. Montaż pylonów
      4. Montaż przęsła nurtowego
      5. Idea montażu
      6. Prefabrykacja segmentów
      7. Podnoszenie segmentów
      8. Bezpieczeństwo podnoszenia
      9. Efektywność metody wspornikowej
    5. Instalacja systemu podwieszenia
    6. Kontrola geometrii mostu
    7. Wyposażenie mostu
      1. Urządzenia dylatacyjne
      2. Nawierzchnia i izolacje
      3. Bariery i poręcze
    8. Budowa mostu jako temat do zdjęć artystycznych
  5. Nadzór
    1. Nadzór inwestorski
    2. Nadzór naukowy
      1. Zakres nadzoru
      2. Sprawdzenie mostu głównego z uwagi na możliwość przejazdu pojazdu C150
      3. Sprawdzenie możliwości eksploatacji mostu w sytuacjach kryzysowych
      4. Sprawdzenie mostu z uwagi na możliwość wzbudzania drgań want
    3. Próbne obciążenie obiektu
      1. Modele obliczeniowe
      2. Program badań
      3. Metody pomiarów
      4. Wyniki badań statycznych
      5. Wyniki badań dynamicznych
      6. Podsumowanie wyników badań. Wnioski
    4. Monitoring obiektu w czasie eksploatacji
      1. Elementy i funkcjonowanie systemu monitoringu
      2. Analiza wyników pomiarów
      3. Oddziaływanie wiatru
      4. Pomiar kąta wychylenia pylonów
      5. Pomiary sił na wantach
      6. Pomiar zmian odkształceń w ustroju
      7. Wnioski z pierwszego okresu eksploatacji systemu
    5. Podsumowanie
  6. Kalendarium budowy
  7. Uczestnicy przedsięwzięcia
  8. Historia, stan obecny i przyszłość mostów podwieszonych w Polsce
Historia
Stan obecny
Perspektywy
Literatura
Podziękowania

Słowo wstępne

Budowa drugiego mostu w Płocku była niezbędna dla zapewnienia miastu możliwości sprawnego funkcjonowania i dalszego rozwoju. Mieszkańcy miasta powołali Społeczny Komitet "Ratunek dla Płocka", którego celem było zwrócenie uwagi władz na palące potrzeby aglomeracji w zakresie usprawnienia infrastruktury komunikacyjnej.

Należy podkreślić, że projekt realizacyjny mostu wybrano w drodze międzynarodowego konkursu. Wybrany projekt charakteryzował się nowatorskimi rozwiązaniami konstrukcyjnymi i jest wybitnym dziełem architektonicznym. Jest to aktualnie (rok 2006) most o największym przęśle na świecie w kategorii obiektów o pylonach zamocowanych w konstrukcji przęseł i jednej płaszczyźnie podwieszenia. Polski rekord rozpiętości przęsła mostu Siekierkowskiego wynoszący dotąd 250 m został pobity o 125 m i obecnie wynosi 375 m.

Tak wiec projekt i budowa mostu podwieszonego w Płocku były przedsięwzięciami o najwyższej skali trudności. Projekt został wykonany przez zwycięzców konkursu prof. Nikolę Hajdina idr. Bratislava Stipanica z Belgradu przy znaczącym udziale inżynierów polskich z firmy Budoplan Płock. Skomplikowany projekt technologiczny wykonało biuro Pont-Projekt z Gdańska. Realizację mostu powierzono konsorcjum Mosty Łódź S.A. i Mosty Płock S.A. Rolę inżyniera na budowie pełniła Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad, Oddział w Warszawie, natomiast nadzór był sprawowany przez konsorcjum ZBM Inwestor Zastępczy i Profil Sp. z o. o.

Z uwagi na złożoność przedsięwzięcia nadzór naukowy nad budową powierzono Zakładowi Mostów Politechniki Wrocławskiej.

Książka jest opisem procesu powstania unikalnego, nie tylko w skali kraju, obiektu z uwzględnieniem warstw: organizacyjnej, technicznej i finansowej.

Autorzy mają nadzieję, że proces projektowania i realizacji największego w Polsce mostu zainteresuje środowisko inżynierów mostowych.

Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Machelski Czesław
Książka podejmuje zagadnienia prefabrykacji przęseł mostowych oraz naprężeń i odkształceń w betonie (inżynierskie modele pełzania betonu, metoda zastępczego modułu sprężystości).
Martinek Włodzimierz, Nowak Paweł, Woyciechowski Piotr
W skrypcie przedstawiono podano definicje, systematykę i elementy realizacji związane z ogólnymi pojęciami występującymi w technologii robót budowlanych oraz w najpopularniejszych zastosowaniach przy wykonywaniu robót stanu surowego. Roboty wykończeniowe potraktowano bardzo pobieżnie, ograniczając się do podstawowej ich klasyfikacji.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-05-21 21:00
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.