Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej ksiegarni.
Księgarnia Techniczna
Katalog » INNE
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Wydawnictwo
Wybierz kategorię
Towar dnia
23,00 zł
Podgląd zamówienia

Aby sprawdzić status zamówienia Wpisz jego unikalny numer
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Profile kulturowe a rozwój gospodarczy
Dostępność: jest na magazynie sklepu - wysyłka w 24h.
Dostępna ilość: 1
Autor
ISBN
978-83-7493-322-3
Liczba stron
186
Oprawa
miękka
Format
B5
Rok wydania
2007
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

26,00 zł

Niemniej ważnymi źródłami rozwoju gospodarki, jak: surowce, zasoby siły roboczej, kapitał czy ziemia, są kulturowe własności społeczeństw (ich cechy kulturowe). Znaczenie tych pierwszych jest przedmiotem obszernych i licznych badań - w przeciwieństwie do tych ostatnich, których analizy często zostają sprowadzane do krytycznych sądów odnoszących się do dominacji gospodarki nad kulturą oraz do ekonomizacji kultury, por. np. (Irek 2005).
W niniejszej pracy skoncentrowano się na badaniu związków, zależności między cechami kulturowymi społeczności a ich rozwojem gospodarczym. Rzecz jasna, nie wszystkie procesy gospodarcze można wyjaśnić w kategoriach kulturowych, ale we wszystkich ma ona mniejszy lub większy udział.
Cechy kulturowe zdefiniowano jako system wartości, normy, wzorce zachowań. Dla wielu autorów (m.in. F. Znanieckiego czy T. Parsonsa) jest to trzon kultury (Sztompka 2002). Powstawanie cech, ich istnienie oraz rozwój wynika także z biologii, z jej mechanizmami ewolucji, takimi jak np. korzyść ewolucyjna. Niemałą rolę pełni tu również religia oraz bardzo istotne dla gatunku ludzkiego procesy uczenia się i ich własności. Kształcenie instytucjonalne (szkoły, uczelnie) także pełni ważną rolę w tworzeniu kultury: petryfikuje pewne wartości, wzorce, zwyczaje, tradycje, doświadczenia społeczne, wychowuje - określa wymiar etyczny zachowań i czynów, daje odpowiednią po temu wiedzę. W książce zajęto się również problemem wpływu kształcenia na cechy kulturowe.

Spis treści:

Wstęp

1. Kultura a gospodarka

1.1. Kultura
1.2. Zarys problematyki związków kultury i gospodarki
1.3. Etyka biznesu
1.4. Kultura organizacyjna
1.5. Kapitał społeczny

2. Profile kulturowe
2.1. Cechy kulturowe i problemy ich pomiaru
2.2. Pojęcie profilu kulturowego i metody analiz
2.3. Prezentacja ankiet międzynarodowych
2.4. Profile kulturowe krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo
2.5. Profile kulturowe krajów zróżnicowanych pod względem rozwoju gospodarczego
2.6. Wzorzec kulturowy

3. Profile kulturowe a rozwój gospodarczy

3.1. Rozwój gospodarczy - koncepcje, pomiar
3.2. Związki składowych profili kulturowych i gospodarki
3.2.1. Uwagi wstępne
3.2.2. Związki cech kulturowych z miernikami rozwoju w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo
3.2.3. Związki cech kulturowych z miernikami rozwoju w krajach zróżnicowanych pod względem rozwoju gospodarczego
3.3. Związki profili kulturowych i gospodarki
3.3.1. Uwagi wstępne
3.3.2. Związki mierników gospodarczych z profilami kulturowymi w krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo
3.3.3. Związki mierników gospodarczych z profilami kulturowymi w krajach zróżnicowanych pod względem rozwoju gospodarczego

4. Przestrzenie cech kulturowych a gospodarka

4.1. Kryteria wyboru przestrzeni kulturowych
4.2. Kraje wysoko rozwinięte gospodarczo w wybranych przestrzeniach kulturowych
4.3. Kraje zróżnicowane pod względem rozwoju gospodarczego w wybranych przestrzeniach kulturowych

5. Możliwości zmian profili kulturowych

5.1. Zmiany profili kulturowych - rola systemu kształcenia
5.2. Zmiany profili kulturowych wybranych zbiorowości polskich studentów i biznesmenów
5.3. Ocena podobieństwa profili kulturowych polskich studentów i biznesmenów
5.4. Porównanie profili kulturowych polskich studentów i biznesmenów z profilami wybranych krajów
5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań dla systemu kształcenia

Podsumowanie

Załącznik 1. Ankieta A
Załącznik 2. Ankieta B
Załącznik 3. Dane gospodarcze i społeczne
Załącznik 4. Czynniki mające wpływ na zróżnicowanie poszczególnych wymiarów

kultury

Literatura
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Mazur Barbara
Przedmiotem pracy jest kultura organizacyjna pozostająca pod wpływem kultury religijnej istniejącej w otoczeniu organizacji. Do wyjaśnienia wpływu religii na kulturę organizacyjną w pracy posłużono się modelem kultury E. Scheina.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Informacje
Przechowalnia - Pamiętaj

Podgląd ulubionych książek
PRZECHOWALNIA


Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Najczęściej oglądane
40,00 zł
16,00 zł
60,00 zł
23,00 zł
14,00 zł
11,00 zł
42,00 zł
27,00 zł
37,00 zł
86,00 zł
26,00 zł
30,00 zł
11,00 zł
38252434


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.