Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni
AGNES Agnieszka Kamińska
Sadowa 4, 59-550 Wojcieszów
tel. kom.: 603 430 340
e-mail: ksiazka@ksiazka.edu.pl
Księgarnia Techniczna
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie| Książki techniczne (0)
Katalog » INNE
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Jak pisać pracę magisterską
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Wydawnictwo: IMPULS
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
128
Okładka
miękka
Format
145 x 205 [mm]
Rok wydania
2010
Język
polski
  Cena:

Ilość

przechowalnia

18,00 zł

Do opracowania niniejszego poradnika skłoniły mnie własne doświadczenia związane z pracą na uczelni wyższej, gdzie wielekroć pełniłam rolę promotora oraz recenzenta magisterskich prac.
Przygotowanie materiału merytorycznego i jego przekazanie w odpowiedniej formie nastręcza wiele problemów, szczególnie kiedy przed tym zadaniem stoimy po raz pierwszy, a w takiej sytuacji znajdują się studenci.
Publikacja składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie wybrane definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych (np. metoda, technika, narzędzie badawcze itp.), z różnych źródeł. Będą one pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy. W części tej zawarte są także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedurą badawczą. Wiedza ta zawarta jest w różnych opracowaniach, nie zawsze dostępnych nauczycielom studiującym zaocznie (utrudniony kontakt z czytelnią ze względu na miejsce zamieszkania).
Istotne znaczenie dla wyobrażenia sobie struktury pracy magisterskiej mogą mieć treści zawarte w drugiej części, bowiem ukazują one konstrukcję pracy jako całości i poszczególnych jej elementów. W tej części zawarte są także inne treści związane ze stroną formalną i językową pracy.
Część trzecia zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych.
Jestem przekonana, że jeśli Czytelnik zrozumie istotę problemów związanych z pisaniem pracy, to pomysłów mu nie braknie. I właśnie temu celowi służą trzy części poradnika, ponieważ ukazują:
- różnorodność definicji (istnieje możliwość ich porównania i wybrania najodpowiedniejszych dla celów badawczych własnej pracy lub korzystania z jeszcze innych źródeł);
- strukturę pracy od strony formalnej (zgodną z aktualnymi wymaganiami);
- możliwość zastosowania w redagowaniu pracy różnych wyrażeń i zwrotów.
Uważam, że ukazana wielość podejść od strony aparatury pojęciowej, formalnej i językowej, zachęci nie tylko do korzystania z wybranych wzorów, przykładów, ale także do szukania własnych rozwiązań.
Jak korzystać z poradnika? Przede wszystkim należy zapoznać się z nim w całości jeszcze przed rozpoczęciem redagowania pracy. Następnie trzeba zastanowić się nad wyborem określonego wzoru, jeśli oczywiście nie został on wcześniej ustalony w ramach seminarium magisterskiego. Na koniec wypada jeszcze wspomnieć o korzystaniu z różnych słowników oraz książek naukowych bądź popularnonaukowych, które pogłębią wiedzę i pomogą w szukaniu innych rozwiązań, niepodanych w poradniku.
Niniejszą pracę pisałam głównie z myślą o moich seminarzystach na kierunku nauczanie początkowe.
Pragnę na koniec podkreślić, że wszystkie uwagi, które umieściłam w tym poradniku, mają charakter życzliwych wskazówek - nie zaś sztywnych i bezwzględnie obowiązujących norm.
Maria Węglińska

Spis treści:

Wprowadzenie

Część pierwsza

1. Aparatura pojęciowa związana z metodologią
1.1. Temat pracy
1.2. Cel badań
1.3. Problem
1.4. Hipoteza
1.5. Zmienne i ich graficzne przedstawienie
1.6. Co oznacza słowo ?wskaźnik"? Rodzaje wskaźników. Dobór i interpretacja wskaźników
1.7. Klasyfikacja metod badań
1.8. Pojęcie metody badań
1.9. Techniki badawcze
1.10. Narzędzie badawcze
1.11. Eksperyment pedagogiczny
1.12. Monografia pedagogiczna
1.13. Metoda indywidualnych przypadków
1.14. Metoda sondażu diagnostycznego
1.15. Co nazywamy obserwacją?
1.16. Wywiad
1.17. Ankieta
1.18. Określenie analizy dokumentów
1.19. Pojęcie testu osiągnięć szkolnych
1.20. Arkusz obserwacyjny
1.21. Kwestionariusz
1.22. Skala
1.23. Kategoryzacja
1.24. Korelacja
1.25. Typ badań
1.26. Badania diagnostyczne
1.27. Grupy czynników
1.28. Etapy badań pedagogicznych

Część druga

2. Strona formalno-językowa pracy
2.1. Strona tytułowa
2.2. Struktura pracy
2.3. Wstęp (słowo wstępne, zagadnienia wstępne, wprowadzenie)
2.4. Układ rozdziału
2.5. Struktura części teoretycznej
2.6. Struktura rozdziału metodologicznego
2.7. Definicja pojęć
2.8. Zakończenie pracy
2.9. Tabela
2.10. Wykres i tabela
2.11. Przypisy
2.12. Bibliografia
2.13. Załączniki
2.14. Akapit
2.15. Wybór formy czasowników
2.16. Wyrazy spajające treść
2.17. Rejestr niektórych wyrażeń i zwrotów metatekstowych podkreślających porządek i logiczność wypowiedzi
2.18. Słownictwo wyrażające stosunek piszącego do własnej wypowiedzi, wyrazy oceniające
2.19. Zestaw zwrotów nawiązujących do wypowiedzi zarówno przedmówców, jak i własnych, wcześniejszych
2.20. Zwroty grzecznościowe
2.21. Przepisywanie na maszynie (komputerze)

Część trzecia

3. Zestaw wyrażeń i zwrotów pomocnych w redagowaniu pracy
3.1. Jak zatytułować rozdział teoretyczny?
3.2. Zestaw wyrażeń określających podstawy metodologiczne i organizację badań
3.3. Zwroty służące wprowadzeniu definicji
3.4. Zestaw określeń pomocnych w formułowaniu hipotez
3.5. Jak rozpocząć rozdział - przykłady
3.6. Typowe sformułowania dotyczące zapowiedzi wprowadzenia tabeli
3.7. Rejestr proponowanych sformułowań rozpoczynających analizę danych
3.8. Słownictwo stosowane przy analizie i interpretacji danych
3.9. Wprowadzenie cytatu
3.10. Sformułowania służące wprowadzeniu przykładów
3.11. Zestaw wyrażeń określających nasilenie
3.12. Przykłady wypowiedzi podsumowujących rozdział (podsumowanie rozdziału; wnioski; uwagi końcowe; wnioski ogólne; podsumowanie i wnioski)
3.13. Zestaw sformułowań rozpoczynających zakończenie pracy

Bibliografia (wybrane pozycje)
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Na skróty...
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-08-14 18:29
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.