Księgarnia Techniczna

serdecznie zaprasza specjalistów po

książki techniczne

a także studentów - oferujemy

podręczniki akademickie

Sprzedajemy książki jako księgarnia wysyłkowa oraz w tradycyjnej księgarni.
Księgarnia Techniczna | Podręczniki akademickie | Książki techniczne
Katalog » LOTNICTWO
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje
Wydawnictwo
Wybierz kategorię
Towar dnia
Możliwości zapewnienia jakościowego wykonania narzędzi z oszczędnościowej stali szybkotnącej
20,00 zł
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
Układy sterowania automatycznego samolotem
Dostępność: jest w magazynie sklepu
Dostępna ilość: 1
Autor
Specyfikacja książki
Ilość stron
386
Okładka
miękka
Format
B5
Rok wydania
1999
Język
polski
ISBN/ISSN
83-7199-123-1
  Cena:

Ilość

przechowalnia

17,00 zł

Rozwój systemów sterowania obiektami latającymi datuje się od początku XX w. W latach 1910-1912 panowie Sperry zaproponowali pierwszy dwuosiowy system stabilizacji kata pochylenia i przechylenia samolotu zasilany sprężonym powietrzem oraz układ żyroskopu z takim samym napędem [80].
Uruchomienie po I wojnie światowej regularnej komunikacji lotniczej wywołało zapotrzebowanie na systemy stabilizacji kursu i wysokości lotu obiektu latającego. Intensywne prace prowadzone w latach 1920-1939 w ośrodkach: Royal Aircraft Establishment (Anglia), Askania i Siemens (Niemcy), National Advisory Committee for Aeronautics - obecnie NASA - i Sperry (USA) zaowocowały produkcją szeregu prototypów systemów stabilizujących trzech podstawowych wielkości: wysokości, kursu i przechylenia. Jednocześnie rozwija się dyscyplina wiedzy mechanika lotu i aerodynamika zawierająca tematykę z zakresu sterowania obiektami latającymi.
Pierwszy autopilot zasilany sprężonym powietrzem zaprojektowała i wykonała firma Askania w 1927 r. Użyto w nim do stabilizacji kursu żyroskopu wykonanego przez Sperry. Próby w locie autopilota Askania przeprowadzono na samolocie Graf Zeppelin - LZ127. Po raz pierwszy, w stosunku do tego systemu stabilizacji kursu, użyto nazwy autopilot.
W ślad za Askanią poszła druga firma niemiecka Siemens, która w 1935 r. rozpoczęła produkcję autopilotów z hydraulicznym mechanizmem wykonawczym.

Spis treści:


OZNACZENIA


1. WPROWADZENIE

2. DYNAMIKA RUCHU SAMOLOTU
2.1. Wprowadzenie
2.2. Układy współrzędnych
2.3. Ogólne równania ruchu samolotu względem Ziemi
2.4. Linearyzacja równań ruchu samolotu
2.5. Równania ruchu podłużnego samolotu
2.5.1. Ogólne równania ruchu podłużnego
2.5.2. Aproksymacja krótkookresowa i długookresowa ruchu podłużnego
2.5.3. Wpływ pochodnych aerodynamicznych na stabilność ruchu podłużnego
2.6. Równania ruchu bocznego samolotu
2.6.1. Ogólne równania ruchu bocznego
2.6.2. Uproszczone równania ruchu bocznego
2.6.3. Wpływ pochodnych aerodynamicznych na stabilność ruchu bocznego
2.7. Transmitancje samolotu
2.7.1. Transmitancje ruchu podłużnego
2.7.2. Transmitancje ruchu bocznego
2.8. Identyfikacja właściwości statycznych samolotu
2.8.1. Struktura modelu matematycznego samolotu
2.8.2. Zebranie danych pomiarowych
2.8.3. Obliczenie parametrów modelu
2.8.4. Weryfikacja modelu
2.8.5. Kierunki w identyfikacji modelu samolotu
2.9. Efekty skończonej sztywności samolotu

3. WŁAŚCIWOŚCI ATMOSFERY A RUCH SAMOLOTU
3.1. Wprowadzenie
3.2. Zakłócenia atmosferyczne
3.3. Model matematyczny zakłóceń atmosfery
3.3.1. Modele zakłóceń atmosfery
3.3.2. Kątowe równanie podmuchu wiatru
3.3.3. Uskok wiatru i mikrouderzenia
3.4. Efekt podmuchu w równaniach ruchu samolotu
3.5. Uwagi

4. WSKAŹNIKI JAKOŚCI LOTU SAMOLOTU
4.1. Wprowadzenie
4.2. Właściwości pilota jako operatora samolotu
4.3. Wymagania użytkowe samolotu
4.3.1. Wymagania ogólne:
4.3.2. Kryteria jakości lotu podłużnego
4.3.3. Kryteria jakości ruchu bocznego
4.4. Pojęcie komfortu lotu
4.5. Uwagi

5. STEROWANIE SAMOLOTEM W RUCHU PODŁUŻNYM
5.1. Wprowadzenie
5.2. Czujniki pomiarowe w układach sterowania ruchem podłużnym i bocznym samolotu
5.3. Sterowanie kątem pochylenia
5.3.1. Metodyka projektowania wstępnego układów sterowania samolotem
5.3.2. Dobór parametrów układów sterowania kątem pochylenia
5.4. Tłumik pochylenia
5.5. Układy stabilizacji wysokości lotu
5.5.1. Struktura układu stabilizacji wysokości lotu
5.5.2. Metodyka projektowania astatycznego autopilota stabilizacji wysokości z regulatorem PI
5.6. Układy stabilizacji prędkości
5.7. Elementy nieliniowe w układach sterowania podłużnego
5.8. Uwagi

6. STEROWANIE SAMOLOTEM W RUCHU BOCZNYM
6.1. Wprowadzenie
6.2. Automat stateczności bocznej
6.3. Układ sterowania kątem przechylenia
6.3.1. Ogólna struktura układu
6.3.2. Układ SA
6.3.3. Układ PA
6.4. Układ sterowania kursem samolotu
6.5. System sterowania samolotem według VOR
6.6. Sprzężenia skrośne w układach sterowania samolotem
6.7. Uwagi

7. SYSTEMY AUTOMATYCZNEGO LĄDOWANIA
7.1. Wprowadzenie
7.2. Przyrządy automatycznego lądowania
7.3. Systemy automatycznego podejścia do lądowania
7.3.1. Struktury układów sterowania w fazie podejścia do lądowania
7.3.2. Sterowanie ruchem podłużnym samolotu w fazie podejścia do lądowania
7.3.3. Sterowanie ruchem bocznym samolotu w fazie podejścia do lądowania
7.4. Sterowanie automatyczne w locie nad skonfigurowanym terenem
7.5. Uwagi

8. AKTYWNE STEROWANIE SAMOLOTEM
8.1. Wprowadzenie
8.2. Bezpośrednie sterowanie siłą nośną
8.3. Synteza ręcznego układu sterowania aktywnego
8.4. Synteza dwukanałowego układu automatycznego sterowania aktywnego ruchem podłużnym samolotu
8.5. Uwagi

9. METODY ADAPTACYJNE I OPTYMALIZUJĄCE STEROWANIE SAMOLOTEM
9.1. Wprowadzenie
9.2. Problemy optymalizacji ruchu samolotu
9.3. Adaptacyjne systemy sterowania samolotem
9.3.1. Modele układów adaptacyjnych
9.3.2. Algorytmy sterowania adaptacyjnego
9.4. Metody sterowania krzepkiego
9.4.1. Metoda H
9.4.2. Metoda QFT
9.4.3. Metoda sterowania rozmytego

DODATKI
D1. Wprowadzenie do rachunku macierzowego
D2. Metoda linii pierwiastkowych
D3. Charakterystyki częstotliwościowe w projektowaniu układów regulacji automatycznej

LITERATURA

Streszczenie

Abstract
Galeria
Opinia o książce
Ocena
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Hendzel Zenon, Żylski Wiesław
Dynamika to cześć mechaniki, która zajmuje się ruchem ciał i przyczynami powodującymi ten ruch. Tradycyjnie dynamikę dzielimy na następujące części: - dynamikę punktu materialnego - dynamikę układu punktów materialnych
Rakowski Gustaw
Po ukazaniu się skryptu ?SPRĘŻYSTOŚĆ" niektórzy Czytelnicy zwrócili mi uwagę na fakt pominięcia w nim trzeciej - obok metody elementów skończonych (MES) i metody różnic skończonych (MRS) - metody numerycznej, jaką jest metoda elementów brzegowych (MEB). Jednocześnie wykładowcy przedmiotów konstrukcyjnych dostrzegli w rozdziale 10 ?Elementy statyki powłok" brak chociażby fragmentarycznego potraktowania teorii cienkich powłok mało wyniosłych, analizy stanów bezmomentowych, oraz zagadnienia zaburze
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Wpisz kod widoczny na obrazku:
weryfikator
Koszyk
Twój koszyk jest pusty
Przechowalnia
Brak produktów w przechowalni
Bezpieczeństwo danych - SSL

Księgarnie ochrania
certyfikat SSL

Zabezpiecza IQ.PL

Opinie klientów

Sklep ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów

Najczęściej oglądane
43782909


Księgarnia Techniczna zamieszcza w ofercie głównie podręczniki akademickie oraz książki techniczne przede wszystkim z dziedzin takich jak mechanika techniczna, podstawy konstrukcji, technologia gastronomiczna. Główne wydawnictwa w ofercie to Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Politechnika Świętokrzyska oraz POLSL.
Wszelkie sugestie odnośnie zapotrzebowania na określone książki techniczne i podręczniki akademickie prosimy zgłaszać poprzez email podany w zakładce Kontakt


Księgarnia Techniczna - XML Sitemap


Aktualna Data: 2018-01-21 23:02
© Księgarnia Techniczna. Wszelkie Prawa Zastrzeżone. All Rights Reserved.